آن چه باید در مورد مدارس هوشمند و امکانات آن بدانیم

آن چه باید در مورد مدارس هوشمند و امکانات  آن بدانیم

 239    0

مدارس هوشمند از دستاوردهای مهم توسعه فناوری اطلاعات در برنامه آموزش و پرورش است که فواید و آثار و نتایج آن نه تنها در محیط آموزشی تاثیرات خود را...

 

 تاسیس مدارس هوشمند می‌تواند گامی موثر در راستای تحول بنیادین نظام آموزشی کشور مان باشد.

 

 در چند سال اخیر هوشمندسازی مدارس یکی از مقوله‌های اساسی مدارس به حساب می‌آید .بیشترین مدارس سعی در هوشمند سازی مدارس خود دارند، اما باید بدانند اگر هوشمند سازی به روش درست انجام نشود نه تنها موثر واقع نخواهد شد بلکه روش های سنتی تدریس خود را نیز ضعیف ترخواهند کرد وقتی از هوشمندسازی بحث میکنیم اولین چیزی که به نظر شما می‌آید این است که مدارس بخش های مختلف خود را با کمک رایانه و شبکه های کامپیوتری به هم متصل کند ولی آیا تنها در این حد کافی است؟ مطمئنا خیر.

 

 مدرسه هوشمند باید این امکان را برای همه اعضای مدرسه، اعم از (مدیر ،معلم، والدین و دانش آموز و غیره) فراهم کند که بتواند در هر زمان از شبانه روز به طور ۲۴ ساعته و روزهای تعطیل به مدرسه ومحتوای کلاس درسی خود دسترسی داشته باشد و از آن استفاده کند.

 

 در یک مدرسه هوشمند والدین می توانند بدون صرف وقت برای حضور در مدرسه با معلمین و کادر مدرسه در ارتباط باشد و از وضعیت درسی وانظباطی فرزند خود آگاه شوند.

 

از دیگر امکانات مدارس هوشمند ،حضور غیاب دانش آموزان توسط سیستم و بدون نیاز به صرف وقت معلم و معاون می باشد.

 

امکانات مدارس هوشمند

 

مهمترین جذابیت مدارس هوشمند:

 

 استفاده از تخته های هوشمند برای تدریس در کلاس، دستگاه های کنترل تردد و ثبت خودکار حضور و غیاب دانش آموزان و برگزاری کلاس یا آزمون های آنلاین به شکل کاملاً الکترونیکی. شاید در ابتدای کار برای هوشمند کردن مدرسه خود هزینه های نسبتا سنگینی را متحمل شوید اما این یک سرمایه‌گذاری حرفه ای و پر سود برای شما خواهد بود.

 

در یک مدرسه هوشمند همه چیز می تواند به شکل کاملاً الکترونیک انجام شود، کلاس ها و آزمون های مدرسه، جلسات اولیا و مربیان، فرم های ثبت نام دانش آموزان ،جزوات درسی و تکلیف ها همه با همه به شکل کاملاً الکترونیک و بدون نیاز به کاغذ انجام می شود و این یعنی صرفه جویی در هزینه های پنهان مدرسه و از سوی دیگر مدیریت تمام بخش های مدرسه نیز توسط یک نرم افزار کامپیوتری انجام می شود و این یعنی صرفه جویی در زمان کارکنان و افزایش دقت.


به نقل از:

جهت مشاهده سامانه های دانشگاهی و چاپ کارتهای هوشمند دانشگاهی به لینک زیر مراجعه فرمائید

کارت هوشمند دانشجویی



نظر خود را با ما درمیان بگذارید: